CROSSTREK: e-BOXER
NABÍDKA VOZŮ CENÍK DATANová generace pohonných jednotek Subaru
Od každodenních cest až po divoká dobrodružství v terénu: motor SUBARU e-BOXER je k šetrný životnímu prostředí a přitom sportovně laděný a komfortně tichý. V nové posílené generaci SUBARU e-BOXER se kombinuje plochý čtyřválec SUBARU BOXER s elektromotorem. Výsledkem je výkonný systém schopný okamžitých reakcí a efektivní dodávky točivého momentu a poskytující přirozený pocit při akceleraci.
Motor SUBARU BOXER + technologie elektrického pohonu
Systém SUBARU e-BOXER rozděluje hnací sílu mezi zážehový motor 2,0 litru s přímým vstřikem a elektromotor tak, aby se při co největší hospodárnosti přizpůsobil aktuálním jízdním podmínkám. Ve spojení s převodovkou Lineatronic ohromuje také minimální hlučností, mimořádnou jemností a podmanivou dynamikou. Samozřejmostí je proto komfort spojený se svěžím projevem. Motor je spolu s akumulátorem umístěn v podélné ose vozu, což přispívá nejen k optimálnímu rozložení hmotnosti, ale také nízkému těžišti – to jsou ostatně typické vlastnosti pro vozy Subaru vybavené motory SUBARU BOXER a pohonem Symmetrical AWD.
Akcelerace, lehké zatížení: EV mód
Energii dodává pouze elektromotor pro tichou a úspornou jízdu. Řízení EV se aktivuje za jízdních podmínek, kdy není výkon motoru efektivní.*
Střední zatížení: Asistence elektrického motoru
Výkon je dodáván jak motorem, tak elektromotorem pro pohodlné a plynulé zrychlení.
Velké zatížení: Benzínový motor v činnosti
Při vyšších rychlostech, kdy je účinnost motoru dobrá, se elektromotor zastaví a výkon je dodáván pouze z motoru pro sportovní a silný zážitek z jízdy. V případě potřeby se motor regeneruje, aby se baterie dobila.
Decelerace: Rekuperace, dobíjení baterie
Baterie se účinně dobíjí regenerací při brzdění a zpomalování.
Poznámky
*Motor se může v určitých jízdních situacích spustit.
Provoz systému se může lišit v závislosti na faktorech, jako je jízda, stav vozovky a vozidla.
Řidič je vždy odpovědný za bezpečnost a sledování dopravního provozu a regulací.